Kinezyolojik Bantlama(Ağrı Bandı)

Kineziyolojik Bantlama Hangi Hastalıklarda Kullanılır?

Kineziyolojik bantlama en sık çeşitli kas iskelet sistemi hastalıklarında kullanılır. Bunlar içinde en sık yapılan uygulamalar boyun, bel, sırt ağrısı, bölgesel kas spazmı (kas sertleşmesi), spor yaralanmaları, eklem burkulma ve zorlanmaları, duruş bozuklukları, dejeneratif artrit (kireçlenme), tendinit (kasları kemiklere bağlayan kordon şeklinde kalın liflerde iltihaplanma), bursit (eklem yerlerinde küçük keseeciklerde iltihaplanmalar) yumuşak doku organları destekleyici dokuda bozukluklar (medial ve lateral epikondilit (dirseğin iç veya dış tarafındaki kemik çıkıntıda ağrı ve hassasiyetle karakterize bir hastalık), plantar fasit (topuğu ayağa bağlayan düz doku şeridinde zedelenme),  topuk dikeni, shin splint (koşucu bacağı), ayakta deformite (ayak   kemiklerinin normalde bulunması gereken anatomik şeklin dışında başka bir şekilde bulunması durumu), egzersiz veya spor aktivitesinde kas ve eklem çevresi dokulara destek vermek amacıyla çok çeşitli durumlarda kullanılır. K

Kineziyolojik Bantlama (Ağrı Bandı)

Kineziyolojik Bantlama, insan derisinin yapısal özellikleri ve esnekliğine benzer bir bantlama (kinesio tape) yöntemidir. Kineziyolojik bantlama halen kas iskelet sistem bozuklukları dışında lenfödem, sinir yaralanmaları (örneğin sinir yaralanmaları,…) ,santral sinir sistemi hastalıkları (örneğin inme,…) kullanılmaktadır. Kineziyolojik bantlama, doku yaralanmasından korunma ve mevcut zedelenme, ağrı, fonksiyon kaybı, şikayetlerin azaltılması amacıyla kullanılmaktadır.

Kineziyolojik Bantlama Yan Etkileri Nelerdir?

Kineziyolojik bant kulllamına bağlı uygulanan bölgede ciltte alerji veya tahriş olabilmektedir. Bant kullanımına bir süre ara verildikten sonra ve cilt normale döndükten sonra tekrar uygulanabilir.